צפו • נחשף סרטון חיסול מחבלי חיזבאללה בגבול סוריה

    קובי פינקלר No Comments on צפו • נחשף סרטון חיסול מחבלי חיזבאללה בגבול סוריה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צהל מתיר לפרסם בשעה זו את הסרט המתאר את חדירת המחבלים מהכפר חאדר להנחת מטען רב עצמה סמוך לחרמון בצפון רמת הגולן.

    גורם צבאי בכיר בפיקוד הצפון אומר הערב כי בכל הפיגועים האחרונים שהיו ברמת הגולן כולל נסיונות הפיגוע, היתה ידם של האיראנים בפעולה כולל הפיגוע האחרון שהיה בשלהי אפריל בו הניחו מספר מחבלים מארגון גאבת אה נוסרא זירת מטענים.

    הגורם הוסיף ואמר:" מאחורי כל הפיגועים ונסיונות הפיגוע עומדים האיראנים. בלחימה הפנימית ביניהם הם מפעילים גם חל"כ ואנו לוקחים זאת בחשבון".

    צריך להבין. כשמתבוננים מפיסגת החרמון פנימה לעומק סוריה לא רואים באמת את מדינת סוריה. העסק השתנה לחלוטין. יש מחוזות, יש קנטונים והאחיזה של אסד הולכת וקטנה, ויחד עם זאת עדיין כוחות רבים נאמנים למשטר ובהם כ-180000 בצבא הסדיר עוד כשישים אלף בהגנת הישובים 15000 מלציות וכ-5000 לוחמי החיזבללה.

    כל אלו הפכו את סוריה לזירה של פח"ע וכך מתייחסים אליה בצבא.

    בצה"ל מבינים היטב כי כל פיגוע קטן יכול לדרדר את המציאות השקטה יחסית למלחמה ולכן כל העת נערכים תרחישים,תרגילי אוגדה (כמו זו של 210 שהיה בשבוע שעבר) ועובדים על תוכניות רחבות היקף כמו חיזוק ההגנה לצד תוכניות ההתקפה.

    בהתייחס לאירוע של תקיפת האמבולנס בידי פורעים דרוזים אומר אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי כי בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת צהל הוא האחראי לכל המעשה בשטח ולא משטרת ישראל והוא זה שטיפל ומטפל בנושא.

    גורם בכיר אומר שלאחר האירוע שונו הנהלים "התיפקוד של הלוחמים בניידת וסביבה היה מצויין והם בתיפקודם חסכו הרבה דם שהיה יכול להבעיר את השטח".

    ובחזרה לשטח. מנקודת התצפית במרומי החרמון לא רואים אמנם את העברת אמצעי הלחימה המתקדמים אך ברור למערכת הביטחון כי תופעת העברת אמצעי הלחימה מתעצמת כתוצאה מהכאוס באזור שסביר להניח שישאר כאן עוד זמן רב.

    וכדי שהכאוס הזה לא יביא להדררדרות המצב, בצה"ל מכינים תוכניות מגירה למקרה של התקפה מצד החיזבללה ותוכנית לפינוי אוכלוסיה במידת הצורך. בשטח עצמו (אולי כדי להתמודד עם הבעיה),משלימים בימים אלו בניית קיר גבוה לאורך חלקים מהגבול כדי לתת מענה ופתרון הגנתי ליישובים. צה"ל של שלהי הקיץ נערך במלא ההיקף לכל התרחישים למרות שכולם מדברים על כך שאיש לא רוצה במלחמה.

    תרחט 9 7

    תרחט 9 5

    תרחט 9 4

    תרחט 9 3

    תרחט 9 2

    גולני 3

    גולני 2

    אספקה בהיטס

    אספקה בהיטס 3

    אספקה בהיטס 2

    תרחט 9

    תרחט 9 8



    0 תגובות